fredag 16 november 2012

Godaste pepparkakorna!

Full rulle i köket i kväll, fick för mig att baka pepparkakor så att jag har nått att ta med mig till svärföräldrarna imorgon. Sen när degen var färdig kom jag på att jag inte har några formar...så då blev det pyssel också! Äntligen klar nu, och hemmabak blir alltid godast, och nyttigast!

Kan tipsa om detta goda recept! Inte traditionella pepparkakor, men mycket godare!
Ugn: 175 grader
1,5dl sirap
1,5dl grädde
2tsk pepparkakskryddor
1,5msk ingefära
Citronskal från 1citron (finfinrivet)
1/2 msk bikarbonat
2,5dl strösocker
Ca 8dl mjöl (knåda in det sista så degen blir lagom)
125g rumstemp smör


Blanda alla ingredienser och kavla ut, stansa och strö lite socker över kakorna!
In i ugnen tills de får en gyllenbrun färg!
MUMS!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar